Vanliga frågor och svar
Många av de frågor vi får är likartade och vi har därför samlat svaren på dessa frågor här. Välj kategori för att börja söka efter svaret på din fråga. Hittar du inte svaret kan du kontakta oss.
Frågor och svar - Fakturor och delbetalningar
Jag har inte fått någon faktura, hur gör jag?
Fakturan skickades via e-post dagen efter det att vi skickade dina varor från Laholm. Vänligen kolla bland skräpposten och om du inte hittar den tar du kontakt med Avarda.
Mail: kundservice@avarda.se
Telefon: 010-888 51 75
Mina sidor: minasidor.avarda.se
Jag har valt delbetalning eller konto - när kommer första fakturan?
Första fakturan för din beställning med delbetalning eller konto skickas via e-post den 7:e med förfallodag den 28:e i samma månad.
Exempel 1: Din beställning skickas från oss den 20:e november, då kommer din första faktura att komma den 7:e december med förfallodag 28:e december.
Exempel 2: Din beställning skickas från oss den 2:e februari, få kommer din första faktura att komma den 7:e februari med förfallodag 28:e februari.
Har du inte fått din faktura eller har frågor om din faktura - kontakta Avarda:
Mail: kundservice@avarda.se
Telefon: 010-888 51 75
Mina sidor: minasidor.avarda.se
Jag har valt faktura men vill delbetala, hur gör jag?
Du kan välja att betala hela fakturabeloppet på en gång eller senare ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar, då läggs ditt köp över på ett Konto. Det lägsta beloppet att delbetala står angivet på fakturan. Tag kontakt med Avarda om något är oklart.
Mail: kundservice@avarda.se
Telefon: 010-888 51 75
Mina sidor: minasidor.avarda.se
Varför krävs Mobilt Bank-Id vid fakturaköp?
Vid betalning mot faktura eller delbetalning/konto kan det krävas godkännande via Mobilt Bank-Id oavsett om du väljer att få leveransen till din folkbokföringsadress eller om du väljer att leveransen skall gå till annan valfri leveransadress.
Att det krävs att man anger Mobilt Bank-Id för att bekräfta ditt köp har att göra med regler som vår betalleverantör Avarda har satt upp.
Anledningen till att det krävs godkännande via Mobilt Bank-Id är bland annat för att minska risken för bedrägerier.
Har du inte tillgång till Mobilt Bank-Id och får upp att du behöver bekräfta ditt köp med Mobilt Bank-Id måste vi tyvärr hänvisa dig till att göra en kortbetalning.