Vanliga frågor och svar

Många av de frågor vi får är likartade och vi har därför samlat svaren på dessa frågor här. Välj kategori för att börja söka efter svaret på din fråga. Hittar du inte svaret kan du kontakta oss.

Tillbaka

Frågor och svar - Fakturor och delbetalningar

Jag har inte fått någon faktura, hur gör jag?

Svar:

Fakturan skickades via e-post samma dag som vi skickade produkterna från Laholm. Vänligen kolla bland skräpposten och om du inte hittar den tar du kontakt med Klarna.

Klarna - 08-120 120 10
Du kan även hitta din faktura via deras hemsida https://klarna.com/sv/kundservice

Jag har valt Klarna faktura men vill delbetala, hur gör jag?

Svar:

Om det står “Delbetala från” på din faktura från Klarna betyder det att du kan delbetala den. Logga in hos Klarna, så kan du välja att antingen betala in det belopp som står efter “Betala lägst” eller välja att klicka på “Delbetala”. När du väljer att delbetala inkluderas fakturan i din månadsfaktura och Klarna skickar då en ny faktura till dig i mitten av kommande månad.

Klarna - 08-120 120 10
Du kan även hitta din faktura via deras hemsida https://klarna.com/sv/kundservice.

Jag försökte slutföra ett köp med betalning via Klarna men fick meddelande om att det inte gick att begära bekräftelse med BankId, hur gör jag?

Svar:

Då vi i dagsläget använder en version av Klarnas betallösningar där det tyvärr inte är möjligt att bekräfta sitt köp via BankID så måste du logga in hos Klarna, antingen i appen eller på klarna.se, och ändra inställningarna för att BankId behövs för att godkänna ett köp.

Det finns två sätt att göra detta på. Antingen så tillåter man tillfälligt alla köp genom att avmarkera "Aktivera BankId för alla köp" eller så makerar man tillfälligt "Acceptera köp för butiker som inte stöder BankId".

Man går tillväga som följer för att tillfälligt avaktivera att BankId krävs på alla köp:

I Klarna Appen

  1. Efter inloggning klickar man på den lilla gubben som visas högst upp till höger.
  2. Sedan klickar man på ”Data och säkerhet”
  3. Efter det ”BankID vid köp”
  4. För att tillfälligt avaktivera att BankID  klickar man på det lilla reglaget vid ”Aktivera BankId för alla köp”.
  5. Efter att köpet har slutförts går man tillbaka och återaktiverar att BankId krävs på alla köp.

På Klarnas hemsida

  1. Efter inloggning klickar man på användarprofilen som ligger längst ner i menyn till vänster.
  2. Sedan klickar man på ”Data och säkerhet”
  3. Efter det ”BankID vid köp”
  4. För att tillfälligt avaktivera att BankID  klickar man på det lilla reglaget vid ”Aktivera BankId för alla köp”.
  5. Efter att köpet har slutförts går man tillbaka och återaktiverar att BankId krävs på alla köp.

Klarna godkänn köp utan BankId