Vanliga frågor och svar

Många av de frågor vi får är likartade och vi har därför samlat svaren på dessa frågor här. Välj kategori för att börja söka efter svaret på din fråga. Hittar du inte svaret kan du kontakta oss.

Tillbaka

Frågor och svar - Fakturor och delbetalningar

Varför krävs Mobilt Bank-Id vid fakturaköp?

Svar:

Vid betalning mot faktura eller delbetalning/konto kan det krävas godkännande via Mobilt Bank-Id oavsett om du väljer att få leveransen till din folkbokföringsadress eller om du väljer att leveransen skall gå till annan valfri leveransadress.

Att det krävs att man anger Mobilt Bank-Id för att bekräfta ditt köp har att göra med regler som vår betalleverantör Avarda har satt upp.
Anledningen till att det krävs godkännande via Mobilt Bank-Id är bland annat för att minska risken för bedrägerier.

Har du inte tillgång till Mobilt Bank-Id och får upp att du behöver bekräfta ditt köp med Mobilt Bank-Id måste vi tyvärr hänvisa dig till att göra en kortbetalning.