Vanliga frågor och svar

Många av de frågor vi får är likartade och vi har därför samlat svaren på dessa frågor här. Välj kategori för att börja söka efter svaret på din fråga. Hittar du inte svaret kan du kontakta oss.

Tillbaka

Frågor och svar - Leverans

Påverkas leveransen av Corona/COVID 19?

Svar:

Just nu påverkas våra leveranstider inte av Corona/Covid 19 viruset.

Jag har redan beställt och undrar när varorna kommer?

Svar:

På din orderbekräftelse ser du beräknad leveranstid i antal arbetsdagar från beställningsdatum.

Vid hemleverans kontaktar fraktbolaget dig senast dagen innan leverans.

Om du har valt leverans till monteringsverkstad eller företag kan du följa din leverans via en länk som vi skickar till er någon dag innan leverans.

Observera att vissa orter inte har utkörning varje dag, det kan medföra att leveranstiden ökar något. Under högsäsong kan det ta ytterligare någon dag.

Jag har inte beställt än, vilken leveranstid har däcken?

Svar:

Leveranstid enligt information på respektive produkt. Leveranstiden anges i antal arbetsdagar från beställningsdatum.

Jag vill hämta själv i Laholm, hur gör jag?

Svar:

För att minska risken för att vår personal ska smittas av COVID-19 har vi tillfälligt tagit bort möjligheten till att hämta på vårt lager i Laholm.

Jag vill ha leverans till annan adress än hemadressen, går det?

Svar:

Du har även möjligheten att få leverans till någon utav dom monteringsverkstäder som har anmält sig till vår hemsida. Observera att du inte bara kan använda dom som utlämningsställe.

Du kan även välja att hämta dina varor på transportörens terminal.

Vi kan leverera till annan adress till exempel till arbetet eller den verkstad du brukar anlita, detta väljer du i kassan i samband med att du slutför ditt köp. 

OBS vi kan inte ändra leveransadressen efter att varorna har lämnat vårt lager.

Varför kan jag inte spåra leveransen av min beställning via det sändningsnummer som ni har skickat ut?

Svar:

Oftast när vi får frågor om varför en beställning inte går att spåra, via det sändningsnummer som har skickats ut, beror det på att sändningen ännu inte är inskannad på transportörens terminal.

I de flesta fall går det att spåra beställningen senast följande arbetsdag efter det att du mottagit meddelandet som innehåller sändningsnumret.

Om du har problem med att spåra din sändning är du självklart välkommen att kontakta kundtjänst.

Jag har fått SMS eller brev från DHL om att bekräfta leveransdag, kan jag göra det från en dator?

Svar:

Om du har fått ett SMS eller ett brev från DHL om att du skall bekräfta eller ändra leveransdag så går detta självklart att göra även från en dator. Det du behöver för att kunna bekräfta leveransdagen via en dator är ditt sändningsnummer och den fyrsiffriga kod som framgår i det SMS eller det brev du har fått.

Gå in på DHL Freights hemsida och klicka på länken "Bekräfta/ändra leveransdag".

Tänk på att du måste bekräfta/ändra leveransdagen för samtliga sändningsnummer du har fått. Om du har fått två sändningsnummer så måste du bekräfta leveransdagen för båda sändningsnumren.