Vanliga frågor och svar

Många av de frågor vi får är likartade och vi har därför samlat svaren på dessa frågor här. Välj kategori för att börja söka efter svaret på din fråga. Hittar du inte svaret kan du kontakta oss.

Tillbaka

Frågor och svar - Leverans

Kan jag välja leverans utan kvittens?

Svar:

Ja, om din order skickas med DHL kan du välja detta när du får aviseringen från DHL.

Viktigt är då att namnet på mottagaren i din beställning är gjord i samma namn som det som återfinns i BankID eller Freja eID+.

Exempel: Mitt namn är Erik Eriksson, när jag loggar in på min bank och ska identifiera mig med BankID så är jag ”registrerad” i namnet Erik Eriksson.

Är mottagarnamnet på beställningen Erik Eriksson går det att förhandskvittera sändningen digitalt utan problem.

Skulle mitt namn hos BankID istället vara Carl Erik Eriksson, och jag har beställt till namnet Erik Eriksson, så kan jag däremot inte förhandskvittera sändningen digitalt, då beställningen inte är gjord till samma namn som det jag har i BankID/Freja eID+.

Vi skickar med både DHL och Postnord. Det går inte aktivt välja vilken transportör beställningen ska skickas med.